loading...
دنیای بازی - o22game
عضویت


  عضویت در گروه دنیای بازی با امکانات بی نظیر      







امید سعیدی بازدید : 154 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


سایت Spong.com مصاحبه ای با راسموس هوجنگارد (Rasmus Hojengaard) کارگردان Crysis 3 داشته که نظر شما را به آن جلب می کنیم...

سایت Spong.com مصاحبه ای با راسموس هوجنگارد (Rasmus Hojengaard) کارگردان Crysis 3 داشته که نظر شما را به آن جلب می کنیم.


                                        


Spong: به نظر می رسد که اینبار مخفی-کاری بیشتری در بازی وجود دارد، درست است؟ چطور روی این موضوع کار می کنید؟

هوجنگارد: نمی گویم که کاملاً بازی مخفی-کاری است، ولی مسلماً مخفی-کاری این نسخه بیشتر شده، پس این قضیه می تواند در بازی برای شما خیلی کارآمدتر باشد. در Crysis 2 کمتر پیش می آمد که بخواهید یک مأموریت را کاملاً مخفی پیش ببرید، ولی می توانستید کمی مخفی شوید و به آرامی پشت سر یک نفر بروید و خیلی آرام وی را بکشید، ولی این کلیت تصمیم ما نبود. در آغاز هر مأموریت این طور نبود که حس کنید واقعاً یک حمله را آن طور که می خواهید برنامه ریزی می کنید. آزادی عمل آنچنان زیادی در اختیار بازیکن نبود، ولی اینبار می خواهیم این بخش را گسترش دهیم. به نظر Crysis 3 فرصت خوبی برای انجام این کار است، چون اگر قرار باشد شما یک شکارچی باشید، مسلماً نمی توانید با ایجاد سر و صدا به هدف خود برسید. شما باید وسایل مورد نیاز یک شکارچی را هم داشته باشید.

Spong: تیراندازی با تیر و کمان و مخفی ماندن خیلی جالب است. آیا مشکلی در بالانس شدن بازی ایجاد نمی شود؟

هوجنگارد: شما همیشه به حملات حجومی نیاز دارید. راه های زیادی برای شلیک با استفاده از تیر و کمان وجود دارند که در آینده خواهیم گفت. یکی دیگر از موارد، مهمات شما است. هنوز نمی دانیم که این مهمات چطور خواهند بود، چطور آن ها را برمی دارید و چه تعداد از آن ها در اختیارتان است. اینگونه خیلی راحت می توان همه چیز را کنترل کرد. روش دیگر این است که راه هایی در بازی وجود دارند که می تواند مخفی بودن شما را لو بدهند.

به طور مثال وسایلی در مراحل وجود دارند که می تواند حضور شما را حتی در حالت غیب بودن هم تشخیص بدهد و نمی توانید به راحتی در اطراف قدم بزنید. شما در سناریویی قرار می گیرید که مخفی-کاری زیادی دارد، ولی استفاده از آن به همین سادگی ها هم نیست. محیط هایی وجود دارند که بدون مخفی-کاری بسیار سخت خواهند شد و اگر همینطور شلیک کنید و وارد شوید، به احتمال زیاد می میرید. این مسائل چیزهایی هستند که ما وقت زیادی برای آن ها گذاشته ایم. ما می دانیم هر چیزی که به بازی اضافه می شود، مشکلات زیادی هم خلق می کند.



Spong: ترکیب محیط های باز نسخه اول با گیم پلی مستقیم Crysis 2 چقدر چالش برانگیز بود؟

هوجنگارد: برای جواب دقیق تر، احتمالاً باید از طراح مراحل چنین سوالی را بپرسید، ولی به نظر من این کار راحت تر است، چون ما یک محیط بزرگتر و داینامیک تر و در عین حال مکانیزم گیم پلی قوی داریم. به لطف همین موضوع، دیگر شما احساس تکرار نخواهید کرد. خود محیط تنوع بسیاری به بازی می دهد. به نوعی این ترکیب کردن سخت است. بعضی از مسائل آسان تر و بعضی دیگر سخت تر هستند.

Spong: بعضی طرفداران PC از حرکت Crysis 2 به سمت کنسول ها ناراضی بودند. آیا ممکن است چنین واکنشی در مقابل Crysis 3 هم وجود داشته باشد؟

هوجنگارد: بله. طرفداران PC می خواهند که Crysis فقط روی PC باشد و از آنجایی که نسخه اول انحصاری برای PC عرضه شد، این موضوع قابل درک است، ولی ما واقعاً بازی را از نظر بصری ارتقاء داده ایم و اگر یک PC قدرتمند داشته باشید، مسائل فوق العاده ای را خواهید دید. در همین حین ما قصد داریم که اگر شما یک PC معمولی هم داشته باشید، بتوانید گرافیک خیره کننده ای را تجربه کنید و مهم تر از همه می خواهیم بازی روی تمام پلتفرم ها یکی باشد.

Spong: بازی روی PS3 و Xbox 360 با توجه به اینکه کنسول ها نزدیک به 7 سال پیش عرضه شدند، چطور خواهد بود؟

هوجنگارد: شما می توانید تا بینهایت پیش بروید و این بستگی دارد که چطور منابع خود را برای هر پلتفرم ترجمه کنید. ما بسیاری از مسائل DX11 که روی PC بود را به شکلی زیبا روی کنسول ها هم ترجمه کردیم. ما کاری انجام داده ایم که هیچ بازی کنسولی تا به حال موفق به انجام آن نشده است. چالش ما در حال حاضر این است که چقدر می توانیم این موضوع را گسترده تر کنیم. ما تیم های جدایی داریم که روی تغییر و ترجمه کدها روی کنسول ها کار می کنند.



Spong: در مورد نقش Crytek UK در Crysis 3 صحبت می کنید؟

هوجنگارد: نه (خنده).

Spong: آیا آن ها روی یک بازی دیگر کار می کنند؟

هوجنگارد: خب، این یک راز نیست که آن ها روی Homefront کار می کنند و این تأیید شده است.

Spong: پس فقط روی آن بازی کار می کنند؟

هوجنگارد: بله... امیدوارم (خنده).



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
Apple Ipod Shuffle


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین کدام است؟
    به نظر شما کدام بازی بهترین شوتر اول شخص امسال خواهد بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 56
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 76
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 193
  • باردید دیروز : 161
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 922
  • بازدید ماه : 2,501
  • بازدید سال : 16,639
  • بازدید کلی : 154,851
  • تولبار دنیای بازی